przyczyny wysokiego spalania w dieslu


popatrzinaczej

Temat: t25 d4d po FL jak to jest z tym spalaniem oleju???
obslugi toyoty avensis ,dla dociekliwych podaje strone 288 "jest rzecza naturalna,ze podczas swojej normalnej pracy silnik zuzywa pewne ilosci oleju,przyczyny: -olej wykorzystywany jest do smarowania tlokow,pierscieni i gladzi cylindrow.Kiedy tlok porusza sie na dol,na sciankach cylindra pozostaje cienka warstwa oleju.Wysokie podcisnienie wytwarzane przy hamowaniu silnikiem powoduje zasysanie czesci tego oleju do komory spalania." "-...jesli samochod jest wykorzystywany na krotkich trasach i ZUZYWA...
Źródło: avensis.info/viewtopic.php?t=1287



Temat: Wysokie spalanie 1.9TD
Ja też mam ten sam problem, zalałem Golfowi 21 litrow V-power Diesel i zrobilem na tym 180km w miescie. Jezdze normalnie, nie daje mu wysokich obrotów. To ze jest zima to chyba az tak bardzo nie wplywa na tak duze spalanie. Golf ma przejechane 108500km bez napisu total:P. Pomocy gdzie szukac przyczyny, chyba ze to starosc nie radosc bo to rocznik 1992......
Źródło: golf3.pl/viewtopic.php?t=10901


Temat: Wysokie splanie V70 Tdi
Ostatnio nabyłem volvo v 70 z roku 1998 z silnikiem diesla 2.5 skrzynai manual. Autko super, naprawde fajnie sie jeżdzi z tym że podejrzanie duzo pali trasa ok 9l maisto 10-11 jak nic!!! a przy tym jakoś strasznie go nie deptam. Wiekszośc urzytkowników podaje spalanie znacznie mniejsze, jaka moze być przyczyna tak duzego zurzycia paliwa? Bardzo prosze o pomoc.
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=14758


Temat: 940 D 2,4 TIC katalizator, filtr cząstek stałych?
Hej! Z tym odłączeniem rurki to połowa prawdy, jeśli zawór jest ok lub zawiesił się w pozycji zamknietej to odłączenie da efekt. Z reguły zawiesza się, w dieslach, w pozycji otwartej ... Czyli spalanie zachodzi przy deficycie tlenu,a niedopalenie mieszanki skutkuje dymami w palecie barw od siwej do czarnej. Ten deficyt tlenu sprawia, że nie powstają tlenki azotu - wątek "eko". Zaślepić należy ... w nowych dieslach. W starych dieslach nie ma katalizatora w sensie stricte, lecz dopalacz katalityczny tzn. bez sond lambda, co z koleji jest przyczyną "zapychania" tego sprzętu przez sadzę. Rurkę od EGR nalezy odłączyć i zatkać, po zaślepienu EGR. Generalnie = polecam zaślepić EGR. Plotki o złym spalaniu i przegrzewaniu komory spalania dotyczą silników benzynowych. W naszych dieslach, które mają 12 litrów wysokiej klasy cieczy chłodzącej manewr odcięcia silnika od respitatora spalinowego, można śmiało wykonać. Pozdrawiam
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=26687


Temat: Zębatka - ile zębów - MZ 251
dokładnie tomasz 102,w tym silniku nie mozna uzyskac wysokich obrotow przy minimalnie otwartej przepustnicy jak to twierdzi wojciech 944,tam trzeba dac,obejrzyj se dokladnie charakterystyke silnika EM 250 i spalania,nie wiem jak jest w 150,ale wiem jak jest w 250/1 ,zauwaz ze dzis w nowych autach raczej unika sie krecenia na wysokie obroty,poniewaz niema to sensu,bo silnik uzyskuje bardzo wysoki moment obrototowy juz przy np. 1900 obr. i nizej ale to juz raczej wersje diesla,i te silniki przy 100km/h trzymaja obroty ok 1700-2000 poto wlasnie zeby miedzy innymi mniej paliły,no i wiadomo mniej obrotow to wieksza zywotnosc silnika,wiec dązy sie do zmniejszania obrotow przez to do mniejszego spalania,pozatym gdyby twoja teoria była słuszna to konstruktorzy z fabryki MZ napewno by zastosowali zebatke 20 a nie 21 skoro daje ona tak wiele,wkoncu to nie tacy jak my to wymyslali i jak komus moto słabo ciagnie na V to niech szuka przyczyn gdzie indziej a nie w zebatce,ta zebatka jest tak dobrana zeby moto korzystało z najlepszego mometu obrotowego,radzac se przy tym z jakims dopuszczalnym obciazeniem i uzyskujac jak najmniejsze spalanie,wiec watpie zebys zdołał ich poprawic,no chyba ze ty ... w terenie i z duzym obciazeniem,lub z wozem bocznym,a nawet wtedy jeszcze mniejszą,ale spalania to ona wam niezmniejszy napewno...
Źródło: forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=2008


Temat: Diesel na LPG...nie mogę uwierzyć!!
pojedzie już na ON. Ważną zaletą gazu ziemnego w procesie spalania w silniku jest fakt niewypłukiwania oleju z gładzi cylindra co zwiększa żywotność silnika oraz przedłuża czasy wymiany oleju .
Źródło: forum.peugeot405.pl/viewtopic.php?t=5849


Temat: Magnetyzer Co o tym sądzicie...
temperaturze. W spalinach silników Diesla występują dodatkowo aldehydy. Wszystko to jest dowodem na niedoskonałość procesów spalania w silnikach. Niewiele pomoże tu dokładne odmierzanie ilości paliwa i powietrza w mieszance (mniej powietrza ... ładunek. Dzięki temu tlen znajdujący się w mieszance paliwowo-powietrznej znajduje więcej wiązań, łatwiej reaguje z węglowodorami i w rezultacie powoduje spalanie większej ilości cząstek paliwa znajdujących się w tej samej jego ... pod koniec okresu stabilizacji. Gdy po upływie miesiąca od zamontowania magnetyzera brak jest wyraźnych efektów, przyczyną jest zbyt mała ilość tlenu w mieszance paliwowej. Należy wówczas wymienić zanieczyszczony i zaoliwiony filtr ... i usuwa nagar. Paliwo (...) staje się bardziej natlenione i spala się niemal całkowicie w silniku, a nie poza nim. I właśnie to zupełne spalanie jest powodem redukcji toksycznych składników w...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=108335


Temat: 7k na auto Golf III?
no niestety. coś kosztem czegoś :D oczywiste, że byle Jasiowi zaraz po egzaminie łatwiej będzie wsiąść do benzyny i kręcić nie wiadomo jak wysoko, tylko co z tego. ale jak pojeździ trochę dieslem i nabierze wprawy w zmienianiu biegów to diesel mu się "odwdzięczy". Zarówno dobrą dynamiką jak i niskim spalaniem. Obrażasz mnie nie mając jakichkolwiek powodów ku temu. A z tego co widać to Ty jesteś ograniczony bo zdajesz sobie sprawę, że na przyspieszenie wpływa nie tylko ilość koni mechanicznych, ale nie potrafisz przyjąć do zrozumienia, że diesel mimo tej samej masy i ilości koni mechanicznych może być szybszy. Moc ta sama, osiągi podobne, ale w tym konkretnym przypadku jednak na korzyść diesla. I jeśli nie potrafisz się odnieść do tego to wracaj ... które zostały wymienione w temacie pewnie w życiu nie miałeś do czynienia.EOT To ja się pytam dlaczego diesel jest szybszy. Powiedziałem Ci już że moc silnika jest taka sama, momentu na kołach diesel ma mniej od benzyny, mocy pociągowej z racji niższych prędkości kątowych wału korbowego też ma mniej. Wolniejszy będzie z prostej przyczyny - silnik i osprzęt są cięższe. Ty jedyne czym argumentowałeś to "bo ma turbinę" "bo tak" i "nie miałeś styczności". Owszem miałem, w nowszych konstrukcjach i mocniejszych silnikach. Bo dieslami trzeba umieć jeździć, u mnie spalanie waha się między 6-7 litrów, a raczej preferuję dynamiczny styl jazdy. Co do spalania mniejszego jak 5L/100km to nigdy nie oczekiwałem, że moje auto tyle będzie palić ale za to chciałem aby przy dynamicznej jeździe moje auto nie paliło powyżej 10L/100km :) Ale jak ktoś powie coś dobrego o dieslu to jesteś pierwszy ze swoimi "racjami" :) W 90% przypadków chwaląc się co objechałeś to zawsze jest to jakiś TDI tak jakbyś prowadził jakąś prywatną krucjatę :) Więc wyluzuj bo sam się napinasz za każdym razem gdy ktoś poleca diesla :) Radex, dobrze wiesz że gdybyś cisnął autem cały czas to podchodziłoby pod te 10l, moc w dieslu nie bierze się z powietrza. Jasnym jest że ropniok spali mniej, ma sprawność większą o 3 - 6%, ale nie są to przedziały diesel 6/100, benzyna 12/100... Tak jak już pisałem kiedyś do diesli nie mam absolutnie nic, nie lubię ich dźwięku i smrodu spalonej ropy, krótkie przełożenia też dają...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=610816


Temat: silnik bierze olej? i pluje wtf?
... silniki wyposażone w turbosprężarki, zarówno te benzynowe, jak i diesle. Największymi niszczycielami oleju są wysilone jednostki sportowe. Tu zużycie mierzy się w litrach na 1000 km. Jak sprawdzić? -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- W...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=353086


Temat: Kolor dymu prawdę ci powie
przyczyną wydostawania się z rury wydechowej białego dymu jest awaria jednego z elementów (np. uszczelek) lub pęknięcie całej głowicy cylindrów. W takim przypadku pierwszymi objawami jest szybkie ubywanie płynu w układzie chłodzenia, który spod głowicy przedostaje się do komory spalania i pod wpływem swojej wysokiej gęstości jest widoczny gołym okiem właśnie w postaci białego koloru dymu. W przypadku takich objaw eksperci radzą ... nagłego dodawania gazu. Niebieski dym Jeśli szybko nie zareagujemy równie poważnych szkód możemy obawiać się w momencie kiedy auto zaczyna dymić na błękitno-niebieski kolor. Najczęstszą przyczyną pojawienia się takiego koloru w ... taki efekt w zależności od tego w jakich warunkach pojawia się nam jasnoniebieski dym są uszczelniacze zaworowe (przy spadku z wysokich obrotów), pierścienie tłokowe lub gładź cylindra (przy zwiększaniu obrotów na ... układ odpowiedzialny za proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej lub układ oczyszczania spalin bazujący na patencie EGR, a więc recyrkulacji spalin. Skutkuje to nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. ... nowoczesnych silnikach Diesla opartych na układzie common-rail lub pompowtryskiwaczach. Zaznaczyć trzeba jednak, że krótkookresowe i niewielkie dymienie na czarno to normalne zjawisko w nowych silnikach wysokoprężnych. Wynika to przede wszystkim z samej konstrukcji takiego silnika i pojawia się zazwyczaj w momencie dużego obciążenia i przy wkręcaniu jednostki na wyższe partie obrotów. Każdy silnik Diesla ma przewidzianą odpowiednią granicę dymienia - zgodną z ... rury wydechowej właśnie taką barwę dymu. Granica dymienia jest z reguły inna w silnikach różnych producentów, stąd też np. niemiecki jednostki Diesla "kopcą" bardziej intensywnie niż ich francuskie odpowiedniki.
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=10753


Temat: AŚ | Mercedes B 170 NGT - Czy gaz wygra z benzyną i ropą?
KM jest stosunkowo ciche, ale tylko pod warunkiem, że jedziemy spokojnie. Na autostradzie B 170 szybko dostaje zadyszki i niestety mocno hałasuje. Dzięki dużo wyższemu momentowi obrotowemu (250 Nm) 2-litrowy diesel ... wyścigowe! Koszty Benzynowa wersja B 170 kosztuje niemało, bo 87 800 zł. Co ciekawe, diesel B 180 CDI ma identyczną cenę. Natomiast za napędzany gazem ziemnym kompakt trzeba zapłacić aż 106 ... i oleju napędowego – raczej nie. W porównaniu do wersji z tradycyjnym systemem zasilania dopłata do CNG przy zakupie wynosi prawie 19 tys. zł. Przyczyna wysokiej ceny odmiany CNG tkwi m.in. ... że ceny pojazdów z dużymi motorami znacznie wzrosły. Za dieslem przemawiają: niskie zużycie paliwa, identyczny jak w przypadku wersji benzynowej koszt zakupu oraz najmniejsza z całej trójki utrata wartości. Jak tankować...
Źródło: cng.auto.pl/forum/viewtopic.php?t=690


Temat: Klekotanie silnika
dwa? Każdy silnik zużywa olej, a ile - to zależy od kilku czynników. Jeśli wydaje się nam, że nasze auto nie spala oleju, bo jego poziom na bagnecie jest stały, to ... ubywa, przyczyną mogą być jego parametry. Zbyt mało lepki olej (np. 5W/40 zamiast 10W/40) łatwiej przedostaje się przez uszczelnienia silnika do komór spalania. Dlatego w zużytych silnikach, które zaczynają spalać olej, ... zwiększone spalanie oleju. Również jazda z maksymalną prędkością, gdy w silniku panują ekstremalne ciśnienia, powoduje taki efekt. Warto wiedzieć, że luźno spasowane silniki aut sportowych (mają duże "luzy", aby przy wyższych temperaturach, gdy metal się rozszerza, mogły swobodnie pracować) zużywają nawet kilka litrów oleju od wymiany do wymiany i jest to naturalne! Najwięcej jednak oleju spala się, gdy silnik jest wyeksploatowany. Zużycie oleju irytuje nabywców nowych diesli. Przez jakiś czas, zanim silnik się dotrze, może spalać nawet litr oleju na 1000 km! Na pocieszenie dodajmy, że dolewki odświeżają olej w silniku. Jak ograniczyć zużycie? Zmieniając tryb eksploatacji, a w szczególności unikając jazdy na wysokich obrotach i krótkich dystansach. Zmieniając olej w zużytym silniku na bardziej lepki, np. 5W/40 na 10W/40. Nie należy jednak robić...
Źródło: astraklub.pl/viewtopic.php?t=20392


Temat: Ford Mondeo
świeży olej do łożysk, a pozostające jego resztki rozgrzewają się do wysokiej temperatury, ulegają zwęgleniu i niszczą łożyska. Objawami wadliwej pracy turbosprężarki są przede wszystkim spadek mocy silnika oraz czarny lub niebieski dym wydobywający się z rury wydechowej. Czarny wskazuje na niedostateczne smarowanie i spalanie nagaru, natomiast niebieski – na nieszczelności układu olejowego. Poważniejsze usterki objawiają się zwiększonym hałasem oraz stukami. W takim wypadku należy natychmiast udać się do serwisu. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka. Najczęstsze to: - obce ciała w zasysanym powietrzu – prowadzi to do uszkodzenia łopatek i tym ... – efekt podobny jak w przypadku ciał obcych w zasysanym powietrzu; uszkadzają wirnik turbiny napędzającej sprężarkę, - zbyt wysoka temperatura spalin – powoduje przeciążenie cieplne turbosprężarki, w wyniku czego następuje zwęglanie oleju, uszkodzenie łopatek turbiny oraz jej łożysk, - zbyt wysokie ciśnienie wylotowe spalin – powoduje powstanie sił osiowych działających na wirnik turbiny, co przyspiesza zużycie łożyska oporowego oraz pierścieni uszczelniających turbosprężarki. Ceny turbosprężarek nowych wynoszą od 2,5 do 4 tys. zł. Urządzenie do Volkswagena Passata 1.8 zasilanego benzyną kosztuje 2 400 zł, Skody Octavii 1.9 l (diesel) – 2 800 zł, do BMW 530 (diesel) – 3 800 zł. Montaż jest stosunkowo drogi – kosztuje od ok. 7 do 10 tys. zł (w cenie zawarty jest koszt przeróbki układu wydechowego). Regeneracja podstawowa z...
Źródło: mfk126p.pl/viewtopic.php?t=1937


Temat: Samozapłon w silniku ZS
dla mniej wtajemniczonych wrzucam atrykuł Ostatnio, coraz częściej, zaczęły do mnie dochodzić doniesienia na temat dziwnego problemu z niektórymi turbodieslami. Mam na myśli "rozbieganie się" silnika na skutek spalania oleju silnikowego ... np. na urwaniu korbowodu (zbyt wysokie obroty - zbyt duża siła bezwładności) i totalnym zdemolowaniu silnika. Co jest przyczyną? Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje ... sprężarki może doprowadzić do kompletnego zniszczenia silnika. A przyczyną na ogół jest brak dbałości o turbosprężarkę. Nasuwają mi się trzy wnioski: 1. Jeśli coś takiego się zdarzy to nie należy czekać na efekt, tylko włączyć (wysoki) bieg i trzymając hamulec zdławić silnik 2. Jeśli kupuje się używany samochód z silnikiem diesla to warto sprawdzić na diagnostyce czy nie były przekroczone dopuszczalne obroty. ... momencie pewnie niektórzy zatęsknili za wolnossącym dieslem. Niestety takie silniki nie są już produkowane - głównym powodem jest niska moc i moment obrotowy (z danej pojemności) takiego silnika. Wolnossące silniki diesla ... silnikach z zapłonem iskrowym można spalić większą ilość paliwa na cykl. Efektem jest większa ilość doprowadzonego ciepła a więc wyższe średnie ciśnienie użyteczne i wyższy moment obrotowy. Przykład: 1.5 diesel [PSA]...
Źródło: forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=34409